En av de viktigaste bitarna i Leads boot-up-program för nya tech-idéer handlar om mantrat “Get out of the building”, vilket innebär att du måste ut och möta marknaden för att faktiskt se om din idé har något värde.

Boot-up-programmet har därför haft en tävling gällande vem som har varit på flest kundmöten under de 3 månaderna som programmet varat.

Oliver Cedenheim och Sadra Jannati, grundarna av det bara 1 vecka gamla företaget Anisense korades till vinnare av tävlingen efter hela 68(!!) genomförda kundmöten.

Programmet avslutades med en pitchträning inför ett 15-tal investerare där Anisense självklart deltog och fick bl.a. feedbacken: “Ett skolboksexempel på hur man pitchar, allt var med, perfekt.” från en av investerarna.

“Att både vinna tävlingen och att få så pass bra feedback från investerarna kändes riktigt kul och gjorde oss ännu mer motiverade att fortsätta jobba hårt för att lyckas. Det här var Anisense första milstolpe och många fler ska det bli.”